Renungan kematian

Aku telah dijodohkan dengan kematian.
Namun tidak tau pasti kapan akad itu akan dilangsungkan.
Yang pasti ini adalah kenyataan.
bukan suatu kebetulan.
.
Akupun tak tau
Apa saat akad dilangsungkan
Aku ada dalam keadaan suci atau berlumur dosa.




Maharnya bukan seperangkat alat solat.
Tapi...
Seperangkat amal ibadah dan kebaikan selama di dunia.
.
Akupun tak tau apa aku akan sakinah bersama jodohku itu
Dengan mahar yg aku sendiri tak tau berapa jumblahnya


.
Tempat walimahanku didalam lubang 1x2 meter.
Cacing, belatung,kalajengking dan binatang menjijikkan lainnya akan mnjadi tamu dalam walimahanku.
.
Aku hanya berharap doa restu dari kalian semua, sanak kerabat yg masih berada diatas dunia menapak bumi Allah.
.
Semoga aku sakinah bersama jodohku itu, dhn mahar yang sungguh apa adanya

Yang tidak lain adalah jeripayahku sendiri semasa di dunia.
.
Didalam istana 1x2 meter itu
Malaikat Allah akan mulai mewawancaraiku.
Doakan aku...
Semoga aku mampu menjawabnya dgn baik.
Semoga Allah menerima maharku
Yang jumblahnya mungkin tdk terlalu besar
Karna semasa di dunia ,
Mungkin aku bukanlah ahli ibadah sprti mereka


.
Semoga istana 1x2 meter itu dapat mnjadi jodohku yg setia,
bukan awal dari keabadianku dineraka ‪#‎naudzubilahiminannar‬
Melainkan dia adalah pintu kekekalan ku tuk menuju surgaNya.
Aamiin Allahuma Aamiin......
SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts